Wellington en Bay Of Islands!

Kia Ora,

Tijd om weer is een nieuwe blog te schrijven!
Het weekend van de 17 maart was Rivka overgekomen vanuit Blenheim naar Wellington om haar weekend hier te beleven! We hadden heerlijk weer en we hadden de vrijdag heerlijk wat rondgelopen in Wellington en naar museum Te Papa geweest. Het leuke aan Nieuw-Zeeland is dat bijna alle musea gratis zijn wat het dus ook leuker en makkelijker maakt om er even snel naar binnen te lopen. De zaterdag waren weer de stad in gegaan en zijn we met de cable car geweest, toen we boven aankwamen met de cable car hebben we heerlijk rondgelopen, het was een prachtige dag en er was prachtige natuur! Helaas niet naar Zealandia geweest maar dat staat wel nog op mijn to do list haha! 'S avonds waren we naar een rugby wedstrijd geweest, het was de Hurricans vs Highlanders, de Hurricans is het team van Wellington en we hadden gewonnen! En de sfeer, wat was die top zeg! Er was een man achter me aan het schreeuwen "GET THE BALL, TACKLE THEM TACKLE THEM" ik heb zo gelachen! Dit was mijn eerste wedstrijd die ik heb meegemaakt en ik ga proberen er zoveel mogelijk nog mee te kunnen maken! Ik wil ook heel graag naar de All Blacks, hun spelen namelijk internationaal en doen ook de Hakka die ik graag wil zien, helaas zijn de tickets ontzettend duur dus dat word even flink sparen haha!
Zondag hadden we een tocht op een zeilboot (alleen helaas niet het zeil gebruikt ) die ons de plekken in Wellington en omgeving liet zien, ik blijf mijn ogen uitkijken hoe prachtig het hier is en we hadden ook nog is prachtig weer wat het 10x beter maakte! Na de boottocht waren nog even Wellington ingegaan om mijn nieuwe backpack op te halen, super handig voor om mee te nemen op mijn trips die nog gaan komen! Nadat we dat hadden gedaan waren we nog even ergens lekker gaan lunchen en toen was het weer tijd om afscheid te nemen, nu zie ik haar weer over 2 weken aangezien we dan eindelijk naar de Abel Tasman gaan!

Afgelopen weekend ben ik met Emily (Amerikaans meisje die ik tijdens mijn Oriëntatie heb ontmoet) en allemaal andere jongeren naar de Bay of Islands geweest. Ik had vrijdag het vliegtuig gepakt naar Auckland en eerst in mijn eentje een beetje Auckland ontdekt en wat is Auckland verschillend van Wellington zeg! Het voelde bijna alsof ik in een ander land was beland, het gaf mij wel even een extra goed gevoel dat ik toch ontzettend blij dan ben dat ik hier in Wellington woon! Auckland is wel echt prachtig en ik ben ook de Skytower in geweest, echt een aanrader als je daar bent! Zat zelfs nog te twijfelen om misschien een bungyjump te doen maar die wil ik ook al graag in Taupo doen dus heb het aan het einde toch maar niet gedaan haha. Nadat ik Auckland voor een deel had ontdekt was het tijd om naar Emily te gaan aangezien ik de eerste nacht bij haar in huis zou slapen. We waren lekker uit eten gegaan en daarna vroeg ons bed ingedoken want we moesten de volgende ochtend alweer vroeg op! De volgende ochtend hadden we een uber (taxi) genomen naar de plek waar de bus ons zou ophalen. Het was een trip vanuit studenttrips dus zoals je al raad waren er onwijs veel studenten mee, we waren ongeveer met z'n vijftigen denk ik. Het grappige van alles was dat bijna alle interns Nederlands waren, dat betekende dat er veel Nederlands gepraat werd en zelfs Nederlandse muziek in de bus werd afgespeeld (door de studenten zelf). Gelukkig was niet iedereen Nederlands, er waren 2 Duiters, 2 Franse, 1 Zweedse en 1 andere Amerikaanse dus dat betekende voor mij dat ik Engels moest blijven praten en Emily was natuurlijk ook Amerikaans dus verstond geen Nederlands. Na een lange busreis met een aantal prachtige tussenstops waren we eindelijk aangekomen in de Bay Of Islands, helaas was het niet zulk lekker weer maar dat mocht de pret natuurlijk niet bederven! De eerste avond hadden we een BBQ en daarna was het snel omkleden om naar de bar te gaan en een party te hebben! De volgende ochtend moesten de meeste alweer vroeg op omdat hun een dolfijnen cruise hadden maar dat betekende voor hun niet dat ze vroeg hun bed in doken hahaha. We hadden een kamer voor 8 personen dus toen eindelijk iedereen terug was, stil was en aan het slapen was, was het half 4 en werden we allemaal om 7:30 wakker gemaakt. Wat een feest als je dan zo weinig hebt geslapen en mensen in je kamer aan het snurken waren..
Toen eindelijk iedereen weg was zijn Emily, ik, de Amerikaanse jongen en twee meiden naar Russels geweest, het was een trip die je met de Ferry moest doen en max. 10 minuten duurde. Eenmaal in Russels aangekomen waren we ergens wat gaan eten en waren we een track gelopen wat vol met rotsen waren, note to myself: "HIKING SHOES"!! Het was wel echt prachtig en heb ook van ieder uitzicht genoten, maar dat betekend wel, omdat we alle rotsen op en af moesten dat ik nu vol met blauwe plekken zit
Ook had ik mijn eerst echte schepijs gegeten in Russels en wat is de schepijs hier heerlijk zeg, iedereen zei dat ik Hoky Poky moest proberen dus bij deze, het is echt een aanrader!
'S middags was het weer tijd om terug te gaan met de Ferry om weer de bus terug te pakken naar Auckland, gelukkig was iedereen onwijs moe dus sliep iedereen op de weg terug, dat betekende geen Nederlandse muziek of andere verschrikkelijke muziek hahaha!
Eenmaal terug in Auckland aangekomen had ik een uber besteld naar mijn hotel, snel een douche genomen en vroeg mijn bed in gedoken want ik moest maandag alweer op tijd mijn bed uit want ik moest mijn vliegtuig om 7 uur pakken! Op het vliegveld was het onwijs druk waardoor ik bijna mijn vliegtuig had gemist maar gelukkig werd ik even ergens tussendoor voorgelaten door personeel en mensen deden er gelukkig ook niet moeilijk over! Uiteindelijk om half 10 thuis aangekomen en weer snel aan het werk gegaan. Ik ben vanaf morgen weer lekker vrij en ga dit weekend naar de Coromandel met 2 andere au pairs, dinsdag t/m donderdag naar Greytown/Martinborough en het weekend erop naar de Abel Tasman, ik kijk er echt onwijs naar uit en heb onwijs veel zin in mijn trips!

To travel is to take a journey into yourself!

Liefs,
Jitka

Reacties

Reacties

Rita

Wat een leuk verhaal.en wat een mooi avontuur gr

Thea

Fijn dat je het zo naar je zin hebt maar eh..... Werk je ook nog wel eens?

Roxanna

Klinkt erg leuk!!

Stan

Leuk om te lezen dat je lekker op stap gaat in de weekenden .Groot gelijk, geniet er maar van en door je verhalen genieten wij mee ! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active