Oeps!

Kia Ora!

Laat ik beginnen met oeps, haha! Ik was van plan om al veel eerder een nieuwe update te posten maar heb er gewoon helemaal geen tijd voor gehad haha!
Laat ik maar is beginnen met het weekend van Pasen: ik zou met twee Duitse meisjes Andrea en Tia naar de Coromandel gaan, we hadden op donderdagavond de nachtbus gepakt naar Auckland wat al niet helemaal soepel verliep aangezien ik mijn paspoort was vergeten en daardoor dus mijn trein had gemist naar de bus. Gelukkig zijn de Nieuw-Zeelanders zo ontzettend aardig dat de meiden hadden kunnen regelen dat de bus mij ophaalde bij de trein, ik zat al helemaal in de stress en had verwacht dat mijn trip niet meer zou door gaan maar gelukkig ging het wel door! We wisten dat er een Cycloon zou zijn dus hielden goed de sites van de wegen in de gaten en kwamen er al vroeg genoeg achter dat de weg naar de Coromandel was afgesloten, stiekem hadden wij nog een beetje de hoop dat het mee zou vallen en dat als we de volgende ochtend zouden bellen dat ze toch zouden zeggen dat de weg open was maar helaas...
Tja en wat nu?! Gelukkig had Andrea haar boek van Nieuw-Zeeland mee dus gingen we opzoek naar een plan B! Plan B bestond uit naar Raglan om te surfen, een paar tussenstops onderweg, een overnachting in Kawhia, Otorohanga en uiteindelijk zijn we weer teruggekomen in Auckland om het vliegtuig terug naar Wellington te nemen. Laat ik maar beginnen met surfen in Raglan: Laat ik één ding zeggen, ik ben verliefd op Raglan! Wat is dat een leuk dorpje zeg, voor iedereen die naar Nieuw-Zeeland komt echt onthoud dat plekje! Het is een surf dorpje, iedereen die daar woont is een surfer! We hadden vrijdag nadat we eindelijk van onze lange busreis hadden gehad onze campervan opgehaald en zijn gaan rijden naar Raglan. Gelukkig hadden ze nog plek voor 3 meiden voor een surf lesje! Eenmaal in Raglan aangekomen hadden we eerst binnen een soort les, het was meer hoe je moest staan en of je al eerder had gesurft en dat soort dingen. We waren denk ik uiteindelijk met 15 personen of iets en 3 instructeurs, toen was het tijd om in het water te gaan, eerst met een busje gebracht naar de oceaan, daar omgekleed en in een wetsuit gehesen, surfboard opgehaald en tijd om in het water te gaan! De golven zijn natuurlijk heel anders als in Nederland maar het is mij uiteindelijk wel gelukt om op te staan! (Na 10000000x vallen hahah)
Aangezien we nog geen camping hadden gereserveerd en er een camping grond was bij de surfschool hadden we een plekje voor onze campervan kunnen regelen! De volgende ochtend voelde ik mij best beroerd maar dat mocht natuurlijk niet de pret bederven, dus gingen we weer de weg op. We hadden een aantal prachtige tussenstops gemaakt en een van de tussenstops was bij de hoogste waterval van het Noorder eiland, het was wel een stukje lopen en helaas niet echt heel mooi weer maar het was het zeker waard!
Onderweg had ik een pizzatent gezien waar we uiteindelijk pizza hadden gegeten en hebben we een overnachting gemaakt in Kawhia. In Kawhia was niet zoveel te beleven dus zijn we de volgende ochtend weer snel op weg gegaan en zijn we naar Otorohanga gegaan, in Otorohanga heb je een kiwihuis, ook zeker een aanrader voor als je in de buurt bent! Ik heb een aantal kiwi's gezien en ook ander soort vogels wat wel heel leuk was! Na de kiwihuis hadden we eigenlijk geen plannen meer, ja en wat doe je dan? Aangezien het natuurlijk holidays waren was het onwijs druk op de weg en hadden we besloten om alvast terug te rijden naar Auckland. In Auckland hadden we een mega ijs/milkshake iets gegeten/gedronken. Het was echt gigantisch dus makkelijk om per 2 te eten maar ook echt onwijs lekker!
De volgende dag waren we eerst naar het strand geweest en daarna waren we naar Seaworld in Auckland gegaan! Seaworld vond ik zelf echt onwijs leuk, je ging namelijk ook op een gegeven moment door een tunnel waar de dieren over je heen zwemmen! (Zie foto's)
Later in de dag weer terug gereden naar Auckland Airport om de campervan terug te brengen, leuk zo'n campervan maar nooit meer! (Nouja in iedergeval nooit meer met 3 personen)
Eenmaal terug van deze geweldige trip zou ik eigenlijk dinsdag weer doorgaan naar Greytown en Martinborough maar dat ging helaas niet door aangezien ik wegens omstandigheden moest werken! Maar dat was natuurlijk ook niet heel erg en aangezien ik me toch niet helemaal top voelde was het toch wel fijn om in mijn eigen bed te slapen!

Vrijdagmiddag was het voor mij weer tijd om te vertrekken, dit keer naar Blenheim om vanuit daar met Rivka naar de Abel Tasman te gaan!!!
Eenmaal in Blenheim aangekomen hadden we de auto opgehaald en de eerste nacht geslapen in Rivka's cottage, we waren daarvoor nog even heerlijk uiteten geweest om te vieren dat wij op dat moment 12 weken in Nieuw-Zeeland waren! 'S ochtends vroeg uit de veren om de reis te maken naar Nelson en daarna door naar waar ik mijn Skydive ging doen! Onderweg kwamen wij een backpacker tegen en waren er toevallig over aan het praten en zeiden tegen elkaar dat als we een backpacker zagen die zouden meenemen aangezien wij dat ook wel graag zouden willen dat mensen ons mee nemen als we ergens zouden liften! Nouja wij hebben ons dus aan ons woord gehouden! De man was een echte Kiwi en moest naar Nelson, toevallig gingen wij daar ook naartoe dus dat scheelde een hoop voor hem. Gezellig gepraat met de man en natuurlijk voor tips gevraagd waar we naartoe zouden kunnen gaan en wat hij ons aanraadde! Eenmaal in Nelson hadden we hem afgezet en waren doorgereden naar de Skydive, we waren daar veel te vroeg waardoor we nog even terug gingen en naar Ruby Bay zijn gegaan en een ander strandje. Bij Ruby Bay lekker wat geluncht en toen was het weer tijd om terug te gaan naar de Skydive. Ik heb daar onwijs gelachen aangezien ze mijn naam daar niet konden typen dus het begon met Jiyta (of iets in die richting) en uiteindelijk werd er maar Kit-Kat van gemaakt, daarna wel veranderd in Jitka maar zei dat ze het wel weer mochten terug veranderen naar Kit-kat! Personeel had de lach van de dag aangezien ze ook aan mij vroegen dat als mijn instructeur aan wie ik vast zou zitten of ik echt kon doen alsof mijn Kit-kat mijn naam was, ik hou zelf natuurlijk ook wel van een lach dus ben er in mee gegaan, wat natuurlijk bij de rest van het personeel eindigde in een onwijze lachbui toen ik mijzelf heel serieus voorstelde als Kit-kat.
Ik deed de sprong van 13,500ft en zat met andere in een vliegtuig die de sprong van 16,500ft deden, ik was dus de eerste die uit het vliegtuig zou gaan springen! De vlucht van onwijs mooi en werd goed gerust gesteld (ondanks ik helemaal niet zenuwachtig was) en kreeg uitgelegd waar we vlogen en wat ik om mij heen zag! Daarna was het tijd voor mij om uit het vliegtuig te springen en wat geeft dat een kick, het moment dat je met je benen buiten het vliegtuig hangt en uit het niets uit het vliegtuig bent! Het is ook zeker voor herhaling vatbaar en kan niet wachten om het nog een keertje te doen, al zal ik het dan natuurlijk wel ergens anders doen! Na mijn skydive was het weer tijd om verder te rijden naar de Abel Tasman, wat zijn de wegen trouwens hier verschrikkelijk! Je hebt plekken waar je 100 mag rijden maar het gewoon niet kan en max maar 60 a 70 rijd omdat je iedere keer dat je gas geeft weer gelijk op je rem mag aangezien je een bocht moet maken. Maar dat terzijde want de weg naar de Abel Tasman was iedere bocht ook wel weer zeker waard! Eenmaal in de Abel Tasman aangekomen hadden we ons snel ingecheckt, ergens wat gegeten en lekker in ons bed gedoken want de volgende dag stond er een lange hike voor de boeg! 'S ochtends om 9 uur gingen we op weg met de boot die ons op verschillende plekken afzette. Rivka en ik hadden een hike van ongeveer 5 uur, ondanks het herfst was konden we makkelijk in onze tshirts rondlopen, al was dat wel een beetje koud op de boot! De hike was echt zo onwijs mooi, soms vergeet je hoe prachtig het land is waarin je woont maar als ik dan weer zulke dingen doe word ik er gelijk weer aan herinnerd, en ja zoals iedereen zegt: Nieuw-Zeeland is echt onwijs prachtig! Na de lange hike waren we best wel moe dus zijn weer niet al te laat in ons bed gedoken want de volgende ochtend gingen we kajakken! De kajaktocht duurde zo'n 3 uur en was natuurlijk ook weer ontzettend mooi! We waren naar de bekende Apple Split Rock gekajakt en hebben we nog even gerelaxed om het strand en toen was het weer tijd om terug te gaan naar de auto! Terug in de auto was het tijd om naar Picton te rijden met een tussenstop natuurlijk om met een onwijs grote (nep) Kiwi op de foto te gaan! Eenmaal in Picton aangekomen ons ingechecked en zoals de vorige nachten bedtijds ons bedje ingedoken aangezien de we volgende ochtend om 8:15 zouden gaan zwemmen met dolfijnen! We hebben veel dolfijnen gezien, ook dolfijnen die beschermd zijn en die je niet vaak ziet, blue pinguïn en zeehonden! Helaas hebben we uiteindelijk niet met de dolfijnen gezwommen want de dolfijnen waar we mee zouden mogen zwemmen waren in de open oceaan, niks aan te doen helaas maar toch wel een beetje balen! Eenmaal terug aan land hebben we een aantal winkeltjes bezocht maar niet alles was open aangezien ANZAC day dus waren we ook weer bedtijds terug in Blenheim. Tijd om de auto terug te brengen en weer afscheid te nemen van Rivka om weer lekker terug te gaan naar mijn eigen stad, huis en bed! En tijd om weer het gewone leven te laten beginnen, met werken, nieuwe au pairs te ontmoeten, sportschool en natuurlijk opnieuw ziek te worden! Jup het is weer is zover voor mij, ik ben weer ziek! Maar ik hoor wel dat het veel heerst, twee van mijn vriendinnen hebben ook de griep en hoor er meer ouders over dus het heerst behoorlijk! (Is ook niet zo heel gek als we de hele tijd van warm naar koud gaan)! Dus het word goed even uitzieken en dat vooral door bedtijds naar bed te gaan en alle slaap te pakken die ik kan krijgen!

Dat was het weer voor deze blog, thanks voor het lezen en laat mij maar weten wat jullie ervan vonden!
Cheers, Liefs,
Jitka

Reacties

Reacties

Jacinthe

Hoi Jittie!!

Leuk verhaal!!! Ben jaloers :P
En heeeel veel beterschap mop.
Volgende keer ga ik met je mee skydiven :)

Liefs,

Jacinthe

Stan

Leuk verhaal weer ik snap dat je geen tijd hebt om wat te schrijven , je bent veel te druk met allerlei leuke en spannende dingen . Snel weer opknappen en dan weer op stap. Xx

Rita

Wat een super leuk verhaal.een heel avontuur stiekum best een beetje jaloers als ik je verhaal lees gr de buurvrouw x

Nel

Wat een mooi verhaal weer.
En.. van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik hoop dat je een leuke dag had.
Groetjes van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active