Juni.

- Travel makes you realize that no matter how much you know,
there's always more to learn. -

Kia ora,

Oke het is te lang geleden dat ik een blog heb geschreven maar ik heb er bijna geen tijd voor gehad, aangezien ik veel trips op de planning had staan en het gewoon heel druk heb had.

Het weekend van 5 juni (Queen's birthday) ben ik samen met Tia en Rian naar Napier, Hawke's Bay en Hastings geweest.
We vertrokken op de vrijdag vanuit Wellington met een auto die we hadden gehuurd en Rian had opgehaald, het liep al niet helemaal soepel zoals wij hadden gehoopt aangezien ik ook wilde rijden had ik een foto van mijn rijbewijs en internationale rijbewijs naar Rian gestuurd zodat zij die kon laten zien bij de autoverhuurder.
Wat natuurlijk ook wel een beetje logisch was accepteerde ze het niet, waardoor Rian mij belde en we op het besluit waren gekomen dat Rian mij eerst met de auto zou komen ophalen en dat we dan weer terug zouden naar de autoverhuurder, maar toen Rian dat vertelde dat dat ons plan was zijn ze er toch akkoord gegaan met de foto's die ik Rian had gestuurd zodat we niet heen en weer moesten rijden.
Nadat Rian mij had opgehaald zijn we door gegaan naar Tia om haar op te halen en daarna doorgereden naar Napier.
Eenmaal in Napier aangekomen was het best al laat dus waren we naar het hostel gegaan waar we in het begin 5 keer langs waren gereden aangezien we het bord steeds niet zagen haha.
In het hostel aangekomen kregen we een snelle rondleiding en hadden ze ons in een 3 persoons dorm gedaan terwijl we een 8 persoons dorm hadden geboekt, maar aangezien ze deze vrij hadden, hadden ze de 3 persoons dorm gegeven wat ideaal was.
De volgende dag waren we in de ochtend naar een chocolate factory geweest waar ze onwijs lekkere warme chocolademelk hadden en een heerlijke cupcake, daarna hadden we nog wat chocolade gekocht wat ik uiteindelijk naar mijn ouders had gestuurd en niet zelf had gegeten haha.
Na de chocolate factory waren we naar 2 musea geweest wat vooral ging over kunst aangezien Napier daar heel bekend om staat.
Zondag waren we naar cape kidnappers geweest, maar wegens tijdgebrek hadden we niet de kans om de vogels te zien dus waren we doorgereden naar Te Mata Peak.
We waren het grootste deel met de auto naar boven gereden en het laatste stukje moesten we lopen, maar wat was het uitzicht onwijs mooi.
Toen waren we naar een van de bekendste markten van Nieuw-Zeeland geweest in Hawke's Bay, ik had er wat meer van verwacht omdat het zo bekend is maar ik vond het zelf niet zo heel bijzonder, al heb ik wel gehoord dat het in de zomer wel groter is en meer te doen en zien is, maar aangezien hier de seizoenen andersom zijn dat met Nederland zijn wij daar geweest in de herfst.
Verder waren we nog naar een ander kunstmuseum geweest in Hastings en daarna waren we naar Wine Estate geweest wat een luxe restaurant is waar je wijn kan proeven en ik heb een aantal heerlijke gedronken!
Maandag was het weer tijd om terug te rijden naar Wellington maar natuurlijk niet zonder een aantal tussenstops.
Zo waren we bij de plaats met de langste naam ter wereld gestopt, een black beach en Tutira, Tutira was een onwijs groot meer omringt met bergen en het water lag helemaal stil dus je had ook nog een mooie weerspiegeling in het meer.
Weer dus een onwijs leuke trip!
13 juni was het mijn verjaardag 's ochtends had ik een aantal cadeautjes van mijn hostfamily gekregen en heb ik de dag gewoon gewerkt en 's avonds waren we lekker bij de chinees uit eten gegaan en een week later ben ik met een aantal vriendinnen Wellington in gegaan om uit eten te gaan en wat te drinken dus een gezellige verjaardag gehad ondanks het wel gek was om niet in Nederland te zijn.
Ik kreeg ook nog lieve kaarten van mijn ouders, broers (en Esmee) en mijn oma, echt zo onwijs lief!
23 juni was ik met Tia met haar auto naar New Plymouth geweest, waar we op de vrijdagavond vrij laat aankwamen dus gelijk ons hostel in gingen en lekker gingen slapen!
De volgende dag waren we naar Piko Valley gereden aangezien we daar een horse trek gingen doen.
Het paardrijden vond ik zelf echt weer onwijs leuk en de omgeving was ook echt prachtig, maar de vrouw die de treks deed was niet zo vriendelijk, wel tegen mij maar tegen Tia ging ze behoorlijk te keer dus dat was niet bepaald leuk.
Nadat we weer terug waren bij de auto zijn we lekker uiteten gegaan en had Tia mij verrast door wat cadeautjes voor me mee te nemen nog voor mijn verjaardag dus dat was natuurlijk onwijs lief!
De volgende dag waren we naar Pukekura Park en Verginia Lake geweest, in Pukekura Park hadden we een eind gelopen aangezien het onwijs lekker weer was en hadden we lunch in een thee cafe waar we een eigen theepotje kregen en iedereen had een verschillende dus het hele cafe was vol met verschillende kleurige theepotten wat er echt onwijs leuk uit zag!
Vanaf Verginia Lake kan je als je gelukt hebt Mount Taranaki zien, maar bij ons was het helaas bewolkt waardoor we de mountain niet konden zien, maar het uitzicht was alsnog echt prachtig.
Na Verginia Lake was het tijd om weer terug naar huis te rijden maar dat deden wij via surf highway dat betekende dat we best veel stops konden hebben bij verschillende stranden, wat natuurlijk altijd leuk is!
Een andere stop die we hadden gemaakt was bij een vuurtoren, helaas konden we hem niet in maar het was natuurlijk wel leuk om bij een te stoppen aangezien ik nog niet naar een vuurtoren was geweest hier haha.
Dit was weer echt een onwijs gezellige trip geweest, maar eenmaal thuis gekomen waren we allebei wel gesloopt omdat we allebei niet helemaal topfit waren maar dat mocht de trip natuurlijk niet verpesten.
30 juni was het tijd om afscheid van Jellina (een van mijn beste vriendinnen die ik hier heb gemaakt) nemen, dit was zwaarder dan ik had verwacht.
Jellina was het eerste meisje met wie ik had afgesproken toen ik hier in Wellington was, we hadden een au pair meeting in Wellington stad en Jellina was zo lief om mij op te halen en mij na afloop de look out op Mount Victoria te laten zien en daar was eigenlijk onze vriendschap begonnen.
Een keer per week gingen we zwemmen en als ik alleen thuis was in de weekenden kwam zij altijd langs en bleef ze het hele weekend bij mij, mijn huis was een soort tweede huis voor haar aangezien zo vaak bij mij was, maar het was altijd onwijs gezellig en we hadden altijd filmavonden als zij bij mij was, dus ik mis dat wel onwijs.
Als afscheid was ze weer bij mij thuis gekomen en hadden we lekker fish and chips gehaald en gezellig gekletst en wat cadeautjes aan elkaar gegeven, toen het moment van afscheid kwam hadden we het allebei behoorlijk lastig maar we hebben afgesproken dat zodra ik weer terug in Nederland ben dat we wat gaan doen dus kijk daar wel weer naar uit haha!
Dat was het weer voor juni, sorry voor het lange wachten maar er komen nog 2 updates aan zodat ik weer helemaal bij ben!

Liefs,
Jitka

Reacties

Reacties

Stan

We hebben er lang op moeten wachten maar dat snap ik als je zoveel tripjes maakt .X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active