Kia Ora!

Lieve allemaal,

Ik denk dat het tijd is voor een (lange) update want ik heb al een tijdje niks van mij laten horen!
Ik ben nu bijna 3 weken in Nieuw-Zeeland en ik heb het echt onwijs naar mijn zin!
In mijn laatste twee weken in Nederland die ik vrij had heb ik onwijs genoten en veel leuke dingen gedaan.
Ook kwam natuurlijk het minder leuke gedeelte, het afscheid. Zaterdag 14 januari had ik 's avonds met mijn vriendinnen afgesproken om gezellig wat te eten bij Woodstone als afscheid, ondanks het onwijs gezellig was, was het ook heel dubbel omdat ik de meeste een jaar niet meer zou gaan zien. Het afscheid was met een lach maar ook met een traan. Daarnaast had ik ook nog mijn twee oppasgezinnen waarbij ik afscheid moest nemen, dat vond ik ook wel een heel gek idee omdat ik toch "mijn" kinderen moest overlaten aan een andere oppas. Het leuke was wel dat een van mijn oppasgezinnen net was bevallen dus ik gelukkig nog even op kraambezoek kon om de kleine jongen te bewonderen. Het laatste weekend voordat ik vertrok (de 21ste) kwam mijn familie op bezoek wat ook onwijs gezellig was! Al met al dus een leuke en minder emotionele (dan ik had verwacht) afscheidstour gehad! Op schiphol waren m'n ouders, broers en twee vriendinnen mee, een afscheid wat begon met een traan maar eindigde gelukkig wel met een lach! De vlucht viel mij zwaarder dan ik had verwacht, de eerste vlucht naar Dubai had ik helemaal niet geslapen terwijl ik wel 's nachts vloog en voelde me ook niet top. De vlucht naar Auckland was onwijs lang, ik ben toen wel gelukkig een paar keer in slaap gevallen en denk uiteindelijk 6 keer een uurtje geslapen maar voelde mij ook op die vlucht niet helemaal goed. (waarschijnlijk/hopelijk de spanningen want ik moet natuurlijk ook weer deze lange vlucht terug naar huis)

Eenmaal in Auckland aangekomen had ik mijn bagage (waar een scheur in zit) opgehaald en met een busje naar het hotel gebracht. Het hotel zag er prachtig uit en in de lobby zaten ook al andere au pairs maar na zo'n lange vlucht wil je natuurlijk eerst even lekker douchen voordat je je voorstelt. De hotelkamer was prachtig en heerlijk voor mijzelf (de eerste nacht), nadat ik had gedoucht was ik samen met Fallon naar beneden gegaan om de andere au pairs te ontmoeten en hun waren van plan om naar de supermarkt te gaan dus wij gingen gezellig met hun mee. De eerste nacht heb ik echt heerlijk geslapen en gelukkig ook de hele nacht door geslapen. De volgende ochtend hadden we de eerst introductie dag, ik heb onwijs leuke meiden ontmoet en spreek ze ook nu nog steeds in een groepswhatsapp! De eerste dag vond ik wel leuk maar ook wel saai omdat het veel "theorie" was en als ik ergens niet van hou dan is het wel theorie. De tweede dag hadden we praktijk, we hadden first aid course wat voor mij ook voornamelijk herhaling was, maar ik ook wel nieuwe dingen heb geleerd en daarna hadden we een soort auto rijden uitleg van een Nederlandse man dus dat was wel grappig!

Na deze twee introductie dagen was het tijd om door te vliegen naar Wellington en wat was dat een mooie vlucht! Het was maar licht bewolkt dus ik kon veel van het land zien en wat zag het er prachtig uit! Het meeste wat mij trouwens opvalt is hoe ontzettend aardig de mensen hier zijn, ik moet er eigenlijk nog steeds wel af en toe aan wennen! Ze zijn ook onwijs behulpzaam en vertrouwen eigenlijk wel iedereen in de buurt dus laten hun deur van slot wanneer ze weg gaan, hier moet ik ook nog aan wennen haha ik doe namelijk altijd de deur achter me op slot zodra ik weg ga (oeps).
Eenmaal in Wellington zag ik mijn hostmom en hostchild al snel en kreeg ik een knuffel van mijn hostmom en mijn hostchild begon als snel wat tegen mij te vertellen. Mijn koffer opgehaald, wat mijn hostchild trouwens een prachtige kleur vond haha, en daarna lekker naar huis gegaan. Thuis werd ik begroet door een onwijs vrolijke hond, Ollie, een friese stabij. Ja ze hebben gewoon een Nederlandse hond, hoe leuk is dat! De eerste paar dagen hebben we lekker rustig aan gedaan, we zijn naar een museum geweest in Wellington die over Nieuw-Zeeland gaat dus ook erg leuk/leerzaam was voor mij en daarna hebben we ook de hond uitgelaten langs het strand wat ik vanuit mijn huis kan zien. Ik heb trouwens ook echt een prachtig uitzicht vanuit mijn huis, ik kijk uit over water en allemaal bergen. Ook zijn we naar een Fair geweest, ze hadden allemaal activiteiten voor kinderen en heb daar ook een vriendje van mijn hostchild ontmoet. Het was prachtig weer en de zon is hier heel sterk dus ik was ook gelijk behoorlijk gekleurd! Verder is mijn hostchild ook wezen paardrijden en ik hoor nog vaak van haar hoeveel ze van het paard houdt waarop ze had gereden (zo lief!).

Ik heb nu twee werkweken achter de rug en vermaak mij prima! Mijn hostchild gaat twee dagen in de week naar Kindy wat betekend dat ik dus de ochtenden voor mijzelf heb dus ook lekker kan uitslapen! Ik ben gisteren met haar naar Wellington Zoo geweest, het is heel anders dan dat wij zijn gewend in Nederland. Ze hebben daar in de dierentuin ook schapen, varkens, kippen en konijnen terwijl wij dat alleen maar zien op de boerderij! Verder hadden ze veel apensoorten, beren, leeuwen (die zich verstopt hadden), tijgers, cheeta's, giraffen en kangaroo's. Het was prachtig weer dus we hebben ook echt een heerlijke dag gehad, zeker voor herhaling vatbaar!
Vorig weekend met een andere au pair naar Wellington City geweest om gezellig te shoppen en morgen (zaterdag) heb ik een pizza meet up met de au pairs die in Wellington wonen, ik heb er onwijs veel zin in en kan niet wachten om ze te ontmoeten!

Oke, dit was de langste update die ik heb geplaatst haha.. Veel te veel te vertellen maar zal de volgende proberen niet zo lang te maken en laat me maar weten wat je ervan vond!

Liefs,
Jitka

Reacties

Reacties

Stan

Hoi Jitka . Eindelijk weer een verhaal en dan gelukkig wel een lang verhaal!
Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Veel plezier in Wellington met de andere au pairs.
Ik ga de verhalen wel weer lezen.
Have fun

Thea

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Ik zal het oma ook even laten lezen, ze vroeg van de week of je al wat geschreven had.
Groetjes en heel veel plezier morgen bij de pizza meet up.

Mariëtte

Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. Door je verhalen kunnen we er een klein beetje bij zijn. Vraagje: kun je misschien een aantal foto's plaatsen? Oma is reuze nieuwsgierig! ????...groetjes!

Nel

Hoi Jitka,
Heel leuk om te lezen war je doet en meemaakt daar in het verre Nieuw Zeeland. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het weer zal ook wel lekker zijn. En... al (links) gereden daar? Veel succes en plezier!

Donna (je nicht)

Hai Jitka,
Wat ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Nieuw Zeeland! Enorm stoer dat je dat gewoon bent gaan doen! Het klinkt jaloersmakend ;-) gaaf!
Ik ben benieuwd naar je volgende updates.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active