Genieten!

Kia Ora!

Ondanks ik pas een paar weken geleden een nieuwe update heb geplaatst wil ik er nu toch nog even een nieuwe plaatsen!
Goed nieuws voor degene die mij niet op facebook hebben, ik ga foto's plaatsen!
Het weekend van 25 februari was ik eerst van plan om naar Greytown te gaan, het een een stadje/dorpje bij mij in de buurt (wat ze hier in de buurt noemen haha) aangezien heel populair is onder toeristen en mijn hostmom het mij ook aanraadde. Helaas kon ik geen andere au pair vinden om met mij mee te gaan dus was ik in de eerste instantie van plan om in mijn eentje te gaan (dat kan natuurlijk ook geen kwaad) maar alle hotels/hostels/motels en noem maar op waren volgeboekt... Tip voor de volgende keer beter plannen hahaha!
Omdat ik toch even op stap wilde gaan gaf mijn hostmom mij de tip om naar Picton te gaan, toevallig ken ik een meisje (Rivka) die op het zuidereiland woont en niet ver van Picton af woont een berichtje gestuurd om te vragen wat zij van plan was om het weekend te doen en of ze anders naar Picton wilde komen om af te spreken! (Ik had alles al geboekt dus ik zou sowieso gaan)

Gelukkig had Rivka nog niet zoveel plannen voor van het weekend waardoor wij dus samen gezellig naar Picton waren gegaan. De boottocht naar Picton was zo mooi. Ik had prachtig weer en had toen ik naar de boot aan het lopen was een ander meisje ontmoet die drie jaar geleden als au pair had gewerkt in Wellington, we hebben gezellig gekletst en ondertussen op de boot liet zij mij al de mooie plekken zien waar we door heen aan het varen waren en had mij nog een paar tips gegeven waar naartoe te gaan in Nieuw-Zeeland!
Eenmaal in Picton aangekomen stond Rivka op mij te wachten en waren we daarna doorgelopen naar de camping waar ik een klein huisje had gehuurd. Gelukkig kon Rivka ook nog in mijn huisje aangezien er plek was voor 4 personen
Nadat we onze spullen daar hadden gedropt waren we het stadje ingegaan en lekker uiteten geweest! Doordat ik op de boot al een lekkere hamburger had gegeten haha had ik niet zo heel veel trek meer maar wel lekkere nachos gegeten, Rivka een pizza met vis en samen lekker een fles Prosecco gedronken! (Ja dat mag ook wel is in het weekend )
Daarna waren we naar het strand gegaan om sterren te kijken en waar de wind door de boten ging waardoor het klonk alsof er spoken waren, en nee we waren niet dronken hahaha
De volgende dag waren we terug in het stadje gegaan omdat nu gelukkig wel de winkels open waren, het waren niet veel winkels (maar één straat met aan beide kanten winkeltjes) maar het was wel heel leuk! Na onze brunch was het weer tijd om afscheid van elkaar te nemen maar gelukkig komt Rivka volgend weekend naar Wellington en ik heb net tickets gekocht voor een rugbywedstrijd de 18de! Dat is toch wel een must do als je in Nieuw-Zeeland bent!

Afgelopen weekend heb ik met een andere au pair Jellina (die in Whitby woont, dichtbij dus ) de Paekakarike walk gedaan, dat is een wandeling van 9km waarbij je de berg op en af gaat! Ondanks hij af en toe best zwaar kon zijn was het het zeker waard om het te beklimmen, het uitzicht was namelijk echt prachtig! De zondag ben ik lekker thuis gebleven en had verwacht dat ik onwijze spierpijn zou hebben in mijn benen maar 0,0 last gelukkig! In april heb ik bijna alle weekenden volgepland met trips, ik ga een weekend naar Bay of Islands met een au pair die ik tijdens de Oriëntatie hebt ontmoet, tijdens pasen naar de Coromandel met twee andere au pairs en het weekend daarop met Rivka naar de Abel Tasman Park! Een onwijs leuke vooruitzicht dus, dus ik zal ook wat meer blogs posten volgende maand!
Tot snel!

Liefs, Jitka

Reacties

Reacties

Stan

Leuk hoor alweer zo snel een update en wat een mooie foto's Je krijgt het nog druk in april. Ook nog tijd om te werken ? Veel plezier X

Nel

Wow, werken, maar ook genieten. Doe je goed ;-) Wat een prachtige foto's ook. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active